Officiell Comviq-butik      Snabba leveranser
  • Officiell Comviq-butik
  • Snabba leveranser
  • Personlig kundservice

1. Allmänt

1.1

Dessa allmänna villkor (“villkoren”) gäller när du som kund (”du”) gör en beställning via www.tillbehor.comviq.se, och tillhörande sidor (”hemsidan”). Avtal ingås mellan dig och Lowwi AB, organisationsnummer 556881-9238 (”Comviq by SkalHuset”). Övrig information om Comviq by SkalHuset samt kontaktuppgifter framgår på hemsidan. 

1.2 

Comviq by SkalHuset godkänner inte, enligt svensk lag, kreditköp till personer under 18 år. För att få beställa på hemsidan måste du fyllt 18 år. Comviq by SkalHuset förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis om du uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).

1.3

Comviq by SkalHuset reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på hemsidan, exempelvis fel i teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar eller felaktigt lagersaldo. Comviq by SkalHuset förbehåller sig rätten att korrigera samt uppdatera felaktig information när som helst.

1.4

Hemsidan och allt innehåll på hemsidan ägs av Comviq by SkalHuset eller dess licensgivare. Genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar är informationen skyddad. Produktnamn, varumärken, bilder, firmanamn, grafik, design, layout samt information om tjänster, varor och annat innehåll får inte kopieras eller användas utan skriftligt godkännande av Comviq by SkalHuset.

2. Beställning och avtal

2.1 

När du genomför ett köp godkänner du våra köpevillkor samt vår integritetspolicy. Du godkänner därmed att du som kund tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter samt cookies, enligt Comviq by SkalHusets integritetspolicy.

2.2 

Ett avtal om köp ingås först när Comviq by SkalHuset bekräftat din beställning och du mottagit en orderbekräftelse från Comviq by SkalHuset via e-post. Comviq by SkalHuset rekommenderar dig att spara orderbekräftelsen för eventuell kontakt med vår kundtjänst.

2.3 

Det är mycket viktigt att du kontrollerar din beställning innan du slutför köpet. Efter köpet genomförts kan vi inte göra några ändringar i ordern, varken i adressen eller produkterna som beställts. Om du vill lägga till något i din order ber vi dig göra en ny beställning.

Om du beställt fel produkt eller vill ångra ditt köp returnerar du ordern när du mottagit den. Information om retur finns under punkt 5.2. 

2.6

Rabattkoder gäller ej på vissa produkter.

3. Betalning, priser och avgifter

3.1 

På Comviq by SkalHuset kan du välja att betala med Walley eller Swish. Alla priser på hemsidan visas i SEK inklusive moms.

I samarbete med Collector Bank erbjuder vi betalning med Walley. Walley samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan direktbank- och kortbetalning, Swish, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet. 

Om du väljer att betala med kort eller direktbanksbetalning reserveras endast beloppet. Beloppet dras inte förrän din order skickats och du fått följesedeln.

Faktura och delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickats till dig via e-post, avsändare Collector Bank/Walley. Eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.

För att kunna välja faktura eller delbetalning måste du ange din folkbokföringsadress som leveransadress och du ska ha fyllt 18 år vid beställningstillfället. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

Alla betalningsmetoder kräver identifiering via 3D Secure.

3D Secure innebär att kunden, utöver sina kortuppgifter, även måste verifiera sig på ett ytterligare sätt för att fullfölja betalningen, exempelvis med ett lösenord, Bank-ID eller digipass. 

https://www.walley.se/ kan du se alla dina obetalda fakturor från Walley och Collector Bank.

Fullständiga villkor kan du hitta på: 

Allmänna villkor för faktura och kontokredit
samt 
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

3.2

Kostnad för frakt framgår i kassan på respektive fraktsätt. Alla leveranstider som anges är endast preliminära beräknade leveranstider. Varken vi eller speditörerna kan garantera leveranstiderna som anges.

När du väljer fraktsätt betalar du för vald tjänst, inte för att din försändelse ska vara framme vid en viss tidpunkt. Händelser utanför vår samt speditörens kontroll kan inträffa, som kan påverka leveranstiden till exempel väder och tekniska problem.

PostNord varubrev: Skickas med PostNord som varubrev (spårbart). I första hand levereras försändelsen direkt till din brevlåda. Får den inte plats i brevlådan ställs den utanför dörren alternativt hängs i en påse på brevlådan/dörren.

PostNord ombud: Väljer du PostNord ombud som fraktsätt skickas försändelsen till ditt valda PostNord-ombud (spårbart). Du får ett SMS när din order finns att hämta hos ombudet.

Bring ombud: Försändelsen skickas till ditt närmsta Bring-ombud (spårbart). Du får ett SMS när din order finns att hämta.

PostNord hemleverans: Hemleverans med PostNord (spårbart). När din försändelse skickats från oss får du en avi per SMS eller mail för att välja leveransalternativ för din försändelse.

Bring hemleverans: Hemleverans med Bring (spårbart). När din försändelse skickats från oss får du en avi per SMS eller mail för att välja leveransalternativ för din försändelse.


Expresshantering 19kr. Detta innebär att din order prioriteras och kommer med i nästkommande hämtning. Denna tilläggstjänst är endast tillgänglig om alla produkter i din varukorg finns i lager för omgående leverans.


Observera att försändelser med spårbar frakt EJ kan skickas till en boxadress.

Comviq by SkalHuset förbehåller sig rätten att ändra fraktmetod för både vår och kundens säkerhet. Notera att vi aldrig byter till ett billigare fraktsätt än du själv valt.

4. Leverans

4.1 

Leveranstiden kan variera beroende på vilken produkt du köpt. Beräknad leveranstid anges i kassan, baserad på leveranstid vi får av respektive speditör och varierar beroende på valt fraktsätt.

Vänligen notera att avvikelser kan förekomma som ligger utanför Comviq by SkalHusets kontroll, vilket kan påverka leveranstiden.

4.2

Om du har en försändelse som ska hämtas hos ombud ska du göra detta inom tiden som angetts i avin. Normalt ska paket hämtas ut personligen med giltig legitimation ihop med försändelse-ID. Du får en avisering som visar var och när paket kan hämtas. Avisering kan ske via e-post, SMS eller vanlig post.

4.3

Nedan är stopptider för respektive speditör. Väljer du till expresshantering och beställer innan stopptiden kommer din order skickas samma arbetsdag.

Bring: 15.00 mån-fre
PostNord ombud: 15.00 mån-fre
PostNord hemleverans: 15.00 mån-fre
PostNord varubrev: mån-fre 15.00
 

Väljer du ej expresshantering kan det finnas tillfällen då vi inte kan garantera att din beställning skickas samma arbetsdag. Din beställning skickas då nästkommande arbetsdag.

5. Ångerrätt och öppet köp

5.1 

Du har i enlighet med distansavtalet rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan. Om du vill ångra ditt köp meddelar du oss detta via mail till support@tillbehor.comviq.se inom 14 dagar från att du mottagit din order. Du har sedan ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan, från att du meddelat oss om detta.

5.2 

Varan måste returneras oanvänd och i originalförpackning. Se till att din retur är märkt med ditt ordernummer och är väl förpackad så den inte går sönder under transporten. Du som kund ansvarar för att varan kommer fram till oss och att varan då är i gott skick. Vi rekommenderar att du skickar din retur spårbart. Om du skickat med följesedeln i din retur underlättar detta hanteringen av returen. Alla returer hanteras normalt inom 15 arbetsdagar från att vi mottagit returen.

Du kan köpa en returetikett av oss via denna länk: https://tillbehor.comviq.se/return/, denna kostar 45 kr. Tänk på att packa din retur så litet och miljöeffektivt som möjligt. Vid oskäligt stort paket förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift om 50 kr för att täcka extra hanteringskostnader från PostNord.

För att kunna ångra ditt köp får produkten ej ha spår av användning och förpackningen får ej vara skadad. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en avgift för eventuell värdeminskning och dra av det från returbeloppet. Vi förbehåller oss även rätten att inte acceptera använda produkter i retur. 

Vänligen notera att om du använder samma emballage som ordern levererades i, måste du själv frankera försändelsen på nytt. Har den ej frankerats tar vi ut en avgift om 90 kr för våra och PostNords omkostnader.

Du kan även använda Konsumentverkets egna blankett vid retur. Den hittar du här: Länk till ångerblankett

Återbetalningen kommer ske utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss rätten att avvakta återbetalningen till vi fått tillbaka varan från dig. 

5.3 

Produkter som ej omfattas av ångerrätt:

1) Varor med bruten försegling.

2) Varor som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis in ear-hörlurar).

3) Varor som beställts efter särskilda önskemål. Till exempel ej lagerförda varor som beställts hem specifikt efter kunds önskemål.

5.4

Öppet köp gäller inom 90 dagar från att du mottagit leveransen. För att kunna nyttja öppet köp får produkten ej vara använd samt att förpackningen ej får vara öppnad eller skadad. Originalförpackningen ska alltid skickas med. Om produkten är använd eller förpackningen bruten gäller ej öppet köp, då gäller istället ångerrätten.

Du skickar tillbaka produkten tillsammans med ditt ordernummer. Försändelsen bör vara väl förpackad så produkten inte går sönder under transporten. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka produkten spårbart. 

Du kan köpa en returetikett av oss via denna länk: https://tillbehor.comviq.se/return/, denna kostar 45kr. Tänk på att packa din retur så litet och miljöeffektivt som möjligt. Vid oskäligt stort paket förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift om 50kr för att täcka extra hanteringskostnader från PostNord.

Returkostnaden står du som kund för. Vänligen notera att om du använder samma emballage produkten kom i måste du själv frankera försändelsen. Har den ej frankerats tar vi ut en avgift om 90 kr för våra och PostNords omkostnader.

Återbetalning sker via betalmetoden som valdes när beställningen gjordes.

5.5

Observera att om du väljer ett annat leveransalternativ än vår standardfrakt (PostNord brev) vid beställning kommer du inte bli återbetald fraktkostnaden vid en eventuell retur.

6. Byte

6.1 

Har du av misstag beställt fel produkt eller önskar byta till en annan produkt gör du detta genom att beställa den önskade produkten och sedan returnera den produkten du vill lämna tillbaka till oss. 

Din nya beställning levereras till dig inom den förväntade leveranstiden som angivits i kassan och din retur behandlas inom 15 arbetsdagar från att vi har mottagit denna. När din retur behandlats får du ett mail av oss och vi krediterar dig för det du returnerat. Återbetalning sker via det betalsätt du valde när köpet gjordes.

Ej returnerad produkt

Om du som kund ska skicka tillbaka en produkt på grund av reklamation, felskickad produkt, skadad produkt eller liknande, och du ej gör detta, kommer vi fakturera dig för kostnaden av produkten samt en administrativ kostnad på 200kr.

7. Reklamation och garanti 

7.1 

De flesta reklamationer kan genomföras via mail, vi ber dig därför EJ returnera produkten innan du varit i kontakt med vår kundservice. Instruktioner för hur du gör en reklamation hittar du i vårt hjälpcenter: https://help.tillbehor.comviq.se

7.2

Vi följer konsumentköplagen om 3 års reklamationsrätt. För att du ska kunna reklamera en vara krävs att felet fanns från början. Du får alltså inte själv ha orsakat felet.

Alla varor sänds kontrollerade. Om det mot förmodan skulle vara fel på en vara har kunden rätt att få varan reparerad eller ersatt med en ny enligt konsumentköplagen.

Skador som uppstår vid felaktig användning eller montering går ej att reklamera. Detta gäller till exempel felaktigt monterade skärmskydd då denna typ av produkt kräver noggrannhet för att fungera optimalt.

7.4

Vid reklamationer på begagnade telefoner så kontaktar du först vår kundservice. Vi avgör sedan om det går vidare till ett garantiärende. Startas ett garantiärende kommer enheten att behövas skickas in till oss innan vi sänder den vidare till vår servicepartner som sedan undersöker enheten. Om vår servicepartner anser att det är en garanti så kommer en ersättningsenhet att skickas till oss som vi sedan ersätter dig med som kund.

Skulle ärendet anses vara utanför garanti av vår servicepartner, så kommer enheten att skickas tillbaka till dig. Du som kund kommer i sådant fall behöva betala en hanteringsavgift på 500 SEK.

8. Kontaktinformation

Comviq by SkalHuset
C/O Lowwi AB
Morabergsvägen 8
152 42 Södertälje

(Ej besöksadress.)

Mail: support@tillbehor.comviq.se
Telefon: 010-1889909

Organisationsnummer: 556881-9238
Företagsnamn och juridiskt namn: Lowwi AB
Godkänd för F-skatt

9. Force Majeure

Säljaren ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som säljaren inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständigheter som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder.

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

Allmänna Reklamationsnämnden (ARN): https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu

Dessa köpevillkor uppdaterades senast: 2025-01-20

Besök casino utan svensk licens för en unik spelupplevelse. Dessa kasinon erbjuder ett brett utbud av spel och spännande bonusar. Även om de saknar svensk licens, ger de en trygg och säker miljö att spela i.

 

Mostbet przyciąga graczy wysokimi kursami na zakłady sportowe.

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Varukorg

Summa: 0 kr

Gå till Kassan